søndag den 23. september 2012

Budget sushi

Min veninde Anne Sofie har stået i køkken hele weekenden på en spejder tur som maddamer. Det var vores ansvar at give deltagerne (unge på mellem 14 og 17 år) noget sund og nærende kost. Gladest blev de dog når der kom ny-bagte boller og kage eller gryde-poppede-popcorn(det siges at være det nye super food by the way). En god weekend uden for meget søvn. Da vi tog hjem til mig i eftermiddags købte vi ind til en omgang sushi. Det blev en billig omgang - godt for os studerende!
Tangen havde jeg købt for nogle uger siden i Rema 1000, til 15 kr. for 5 stykker. Risen, wasabi'en og risvineddiken var også købt billigt i Rema 1000 eller Fakta for et par måneder siden. som fyld brugte vi agurk, rød peberfrugt, gulerod, forårs-løg og avokado. Rejerne købte jeg i fredags i Rema 1000, 450 g. for 30 kroner! det er med at slå til når der er gule klistermærker på! 
alt i alt blev det en billig omgang, og der er nok til aftensmaden imorgen også.


grøntsager i tynde stave



vi forsøger os med "indside out" sushi m. sesam for første gang. Vi fandt en fin video på youtube om det, men vores blev dog ikke ligeså vellykkede. 

Anne-Sofie forsøger at vende "indside out- sushi'en" 

Det lækre fad

Klar til ren nydelse! - perfekt afslutning på weekenden.

Jeg vil lige indrømme her til sidst at jeg er en "tilbudsjæger" uden lige, og at det helt sikkert godt kan betale sig i det lange løb.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Giv endelig en kommentar! :)