onsdag den 5. september 2012

forsøg med falafel og chilli con carne

Jeg er som sagt igang med at prøve bønner, linser og kikærter af.
De sidste par dage har jeg lavet humus, falafel og chilli con carne.
En lækker og meget mættende omgang chilli con carne med brune ris og broccoli. 

nogle af ingredienserne til chilli con carnen. Derudover kom jeg også mørk chokolade og kaffe  pulver i. Opskriften blev brugt til sidste års familie-weekend. Min dygtige grankusine Marianne har opskriften på sin fine madblog: http://baermonster.wordpress.com/2011/10/08/heksegryde-til-maegtig-mange-mennesker/

"Bananna-cocunut-shake" - Helt genial og enkel. Den er god når man længes efter de hvide sandstrande i Thailand.
brugte en lille dåse kokosmælk og en moden banan - tilsæt evt. isterninger for en koldere udgave.   

Mmm.. første forsøg med hjemmelavet falafel. Jeg tog udgangspunkt i Sofies opskrift:
http://sofiesblog.looklab.dk/mad/spicy-falafel-burger/
hun har en helt masse dejlige opskrifter der er lige til at gå til.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Giv endelig en kommentar! :)