onsdag den 29. august 2012

Linsesalat med kyllingedeller


Igår aftes forsøgte jeg mig for første gang med linser. Jeg kogte en halv pose grønne linser i 25 minutter. Kølede dem af og skar gulerødder, agurk, cherrytomater, snackpeberforårsløg og blandede i. Jeg havde en rest feta som også kom i. Derefter ristede jeg rigeligt med solsikkekerner og klippede persille. Det hele blev blandet godt sammen. Til sidst lavede jeg en dressing af olivenolie, chilli, salt og peber. Vi spiste kyllingefrikadeller til men linserne er meget proteinrige, så den kan sagtens spises som måltid uden noget til.


resultatet blev overraskende godt og det er bestem ikke sidste gang jeg laver den. Smart at lave en stor skål fuld, så er der til madpakken også!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Giv endelig en kommentar! :)