tirsdag den 19. juni 2012

Teressestemning, sommermad og hyldeblomsterdrik

Jeg er taget hjem til mine forældres gård for at komme lidt væk fra byen og den lille lejlighed. Herude er der højt til himlen og rigeligt at tage sig til. Jeg tjener nogle penge ved at slå græs og male i et nabohus så det igen kan blive lejet ud. Efter dagens arbejde fik vi levet nogle af mors teressedrømme ud i livet. Mine forældre har 3 teresser men den 3. som er den største bliver aldrig brugt. Nu er der skabt god stemning derude, med jernbanesveller, hjemme-kreeret stol og bord, lanterner med serviet motiv, tæpper, puder, blomsterkrukker og zink-baljer. Vi synes det er blevet rigtig skønt derude.
Jeg fik overtalt lillesøster til at hjælpe med aftensmaden. Den kom til at stå på pastasalat og frikadeller med gulerod og forårs-løg. Til salaten lavede jeg en dressing af citron, olivenolie og eddike, salt og peber.
Igår blev der lavet en stor gryde hyldeblomster-drik. I gryden med de velduftende blomster kom vi økologiske citroner, grapefrugt og suppelerede den hvide sukker med en pose brun farin.

En ordentlig biflok havde planlagt at flyve ind i et hul i muren. Far gør hvad han kan for at fortælle dem at de altså ikke er velkomne.









Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Giv endelig en kommentar! :)