tirsdag den 3. juli 2012

Min første offentlige udstilling!

Igår kørte jeg en tur til Aalborg i Corsa'en. Da jeg endelig kom igennem massemængderne af kø p.g.a. vejarbejde og fik parkeret, nåede jeg til lægen, på café med Ida og fik hængt mit billedkunst projekt op i blodbanken. I 2.g har jeg haft billedkunst på b-niveau. En del af pensum er projekt. d.v.s. 2 måneder hvor man selv disponere sin tid, så man når det man gerne vil nå. Opgaven lød "dan en kreativ alliance med en virksomhed.". Meningen var at man skulle lave noget kunst til en virksomhed/arbejdsplads, som vil fremme væksten eller humøret på den givne arbejdsplads/virksomhed. Da jeg er bloddonor, tænkte jeg straks at det kunne være en mulighed at høre blodbanken til om de ville være interesserede i at danne "alliance" med mig.
Jeg var heldig! de to måneder gik med at udforme de 4 malerier nedenfor. Tankerne bag har været en fælles blodbane, som løb gennem alle 4 malerier. Blodårene løber ind i de forskellige personer/croquiskroppe. et organisk hjerte samler årene. Hjertet har også en symbolsk betydning, nemlig at give blod at et godt hjerte. den mørke petroleumsblå farve får det hele til at se en smugle dystert ud, dette er bevidst da det handler om liv eller død.





Jeg vil varmt anbefale alle der har mod på det at blive bloddonor!

gangen mellem de to bygninger har jeg fået lov at hænge mine malerier på i. gangen binder de to bygninger sammen og man går igennem gangen inden man skal ind og tappes, det er derfor tænkt at man skulle blive gjort mentalt klar på hvor meget det betyder at man vælger at blive donor.

Skitserne til projektet.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Giv endelig en kommentar! :)