mandag den 29. juli 2013

På eventyr i CAMBODJA!

For en uge siden vendte jeg hjem til trygge Danmark efter 3 uger i Cambodja. Turen var arrangeret af Danmission og Abildgård kirke i Frederikshavn. De første 14 dage blev tilbragt i en landsby i Preah Sdach, hvor vi deltog i gudstjenester, søndagsskole og underviste børn og unge i engelsk. Vi boede hos det filipinske ægtepar Basalong som er udsendt fra Danmission. Vi havde et par rigtig spændende uger i landsbyerne og blev mødt med smil. Den sidste uge blev brugt på i hovedstaden Phnom Penh på hotel. Her var vi ude at høre om forskellige projekter i landet og så bla. fængselet Toul Sleng, Killing fields og Ankor Wat i Siem Reap inden turen gik hjemad igen. 

Det har været tre helt uforglemmelige uger med mange nye indtryk og oplevelser. Jeg har fået en ustyrlig lyst til at tage ud og rejse og gøre en forskel. Jeg er for alvor blevet klar over hvor godt vi har det herhjemme i DK og hvor heldige vi er med hensyn til uddannelse, sundhedsvæsen mm. Jeg sender hermed en kæmpe opfordring til alle om at tage ud og give noget af sig selv - verden udenfor har brug for det!

Skriv endelig og stil spørgsmål hvis du lyster - jeg vil meget gerne dele oplevelser og tanker.

3 glade drenge til engelsk undervisning


Omplantning af ris
Brusebad i monsunregn

Kvinder og børn til sønddagsskole

Glade nabobørn

Skønne tvillinger - med på sjov og ballade 

Min lille gøj! 
Undervandssvin

Vasketøj

De 12-16 årige til engelskundervisning

Lykken er at have en vandbøffel på sin rismark!

De mindste ting bringer stor glæde

Vietnamesisk dreng med hjemmelavede lerfugle

Optog til munkeindsættelse

De yngste af drengene var kun 11 år

Ko på losseplads..

Glade blomsterpiger

"Rejseholdet"

Basalong og tolken Sarin

Kvinder med "snack biller"

LÆKKER is og chokoladefondue!

Tuk tuk i Phnom Penh

Tidligere gymnasium og fængsel - Toul Sleng

Massegrav på "Killing fields" 450 ofre i denne grav

Buddha

Håndlavede nudler - det må jeg lære!

Heidi's nye kæle taranteller

Traditionel dans 

Rejseholdet i Ankor Wat

Heidi og jeg i Ankor Wat

Et af de aller smukkeste templer i Ankor. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Giv endelig en kommentar! :)