torsdag den 29. november 2012

Ryd-op-i-køleskabet-suppe


Igår kom jeg hjem efter en lille uge i Milano med min nye kæreste.
mine hylder i køleskabet var stort set tomme, men jeg tænkte at jeg ligeså godt kunne få det sidste brugt da det også er småt med penge efter turen. 


I køleskabet fandt jeg:

5-6 kartofler
1 rød snack-peber
2 små løg
2 fed hvidløg
1 squash 
stærk chili-sauce
2-3 dl. mælk
3 boullionterninger 
et lille stykke parmesanost

Jeg skrællede kartofler og squash'en, pillede løg og hvidløg, skar kernerne ud af peberen og skar det hele i tern. Kartoflerne blev kogt og derefter tilsat jeg resten af grøntsagerne og boullionterningerne. det hele blev blændet og jeg rørte mælken i og en god sjat chili-sauce. 
Den stærke, cremede suppe blev serveret med revet parmesanost. 

Let og billigt!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Giv endelig en kommentar! :)