tirsdag den 13. november 2012

Kartoffelmos er virkelig undervurderet - det er en skam!

Her til aften efter en lang og hård dag lavede jeg kartoffelmos. Jeg havde helt glemt hvor lækker en konsistens og smag det havde. Mmh.. rigtig efterårsmad. Jeg skrællede og skar en 8-9 mindre bage-kartofler ud i små stykker og kogte dem til de kunne moses. Derefter hældte jeg vandet fra og moste kartoffelstykkerne med et piskeris. Tilsat en smugle mælk og en stor klat smør og smagte til med salt. Derefter blev bacon og løg stegt på panden. Kartoffelmosen blev serveret på en tallerken, med de bløde løg, sprød bacon og soltørrede tomater(dem i olie). Jeg rev en smugle parmesanost over og pyntede med frisk basilikum. LÆKKERT! retten er som sagt virkelig undervurderet i Danmark - det smager så dejligt og giver varme og energi til at klare resten af dagen. 

Resten af aftenen gik med at lave disse to ringe i mini-hama-perler imens jeg så "Slumdog millionaire" 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Giv endelig en kommentar! :)