fredag den 25. maj 2012

pandebrød m. kebab og mango smoothie

Igår var endnu en dag med lækkert vejr! Jeg satte mig ud på svalegangen og læste til min SRO.
I mellemtiden fik lavet en masse overspringshandlinger,  som at bage boller og skive indkøbsliste.
over middag blev det til en tur i Fitness World, som nok den sidste gang inden det er blevet sat på stand by de næste 3 måneder (det er bare for dyrt, når solen er fremme og man lige så godt kunne løbe eller cykle en tur).
Jeg fik handlet nogle småting og forsøgte igen at få startet på min opgave, men det var vidst så meget andet jeg også fik kigget på...
kl. 18.30 kom. Jeg havde tryllet noget lækkert mad sammen:
Pandebrød m. kebab, salat og parmesanost.
MUMS!


Flad brødene er bagt efter en opskrift i Gyldendals bagebog:

Chapatis *8 stk.

Indiske pandebrød.

225 g hvedemel
1 tsk. salt
ca. 1½ dl vand
25 g. smeltet usaltet smør

Kom mel og salt i en skål. 
Tilsæt først ½ dl vand og bland det med fingrene
tilsæt dernæst ½ dl vand og bland det i dejen m. fingrene
tilsæt yderligere ½ dl vand. Nu bliver dejen klistret, men med lidt mel på hænderne kan man ælte den på bordet, til den slipper bord og hænder.
når dejen er fast og elastisk, skal den hvile 5-10 min. under et fugtigt klæde. Del dejen i 8 stykker og tril dem til kugler m. hænderne. Rul dem tynde med en kagerulle, de skal ende med at måle 17-18 cm i diameter. Varm en tykbundet pande op og bag brødene 1-1½ min. på hver side. 

Kebab'en blev skåret af noget oksekød som mor havde lagt i min fryser.
det blev skåret i tynde strimler og lagt på den varme pande. jeg krydrede kødet m. salt, peber og cayennepeber. 

Brødene blev smurt med grøn pesto, drysset m. parmesanost og rullet med kebab og grøn salat.

efter en masse tøsesnak var det tid til en lækker aften smoothie.
Den blev lavet på min super blender m. frosne jordbær, en hel mango og et par deciliter appelsinjuice. Den blev meget vellykket! 

3 kommentarer:

  1. Hmm hvad har Anika mon fået og spise idag... jeg tjekker bare hendes blog!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hehe ja ;-) forhåbentlig blev du lidt misundelig :-D

      Slet
  2. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet

Giv endelig en kommentar! :)